אחד הכללים המשמעותיים ביותר בקידום אתרים באופן כללי, הוא הכלל של יצירת קישורים חיצוניים. הרעיון הוא פשוט, אם אנחנו רוצים לקדם את האתר שלנו בגוגל, הרי שאנחנו חייבים להשיג עבורו קישורים באתרים שונים, כך גוגל יראה את הרלוונטיות ואת החשיבות שיש לאתר שלנו. שיתופי פעולה כאלה יוכיחו לגוגל, שיש לנו אתר משמעותי שאתרים אחרים רוצים להיות מקושרים אליו.
השאלה היא, איך יוצרים קישורים חיצוניים ומה הכללים ליצירת קישורים כאלה. בניגוד למה שנהוג אולי לחשוב, לא בכל אתר ולא בכל עמוד או בכל מקום בעמוד, נכון להשיג קישורים. בעבר זה היה כך, היום אנחנו יודעים שזה לא נכון, שכן גוגל גם בוחן איפה הקישור ממוקם וכן את מידת הרלוונטיות שלו באתר.
המקומות הנכונים לשים בהם קישורים, זה בעמודים מרכזיים וכן בתוך התוכן או הטקסט עצמו באתר. כלומר הוא צריך להיות במקום מרכזי. איפה לא נכון לשים קישור? ובכן, בעמוד קישורים, בפוטר של האתר (החלק התחתון שלו) וכן בלוגים או אתרים שהם לא רלוונטיים. חשוב לשים קישור, אך ורק באתרים משמעותיים. כאן צריך להדגיש, האתר גם צריך להיות מקושר לנושא שלנו.
איך יוצרים קישורים חיצוניים
ראשית, עלינו לפנות לאתר כזה או אחר ולהציע לו אפשרות להחלפת קישורים. הבעיה היא, אסור שזה יהיה הדדי, במובן הזה שזה יהיה דו כיווני. אם אנחנו רוצים ליהנות מהקישור, הרי שהוא צריך להיות דרך אתר שלישי.
שנית, אנחנו יכולים להציע לאותו אתר טקסט שאנחנו כותבים ולשים בתוכו קישור שלנו, ובתמורה לאפשר להם קישור דרך טקסט שלהם או כל דבר אחר. זה הרבה יותר משמעותי, זה נראה יותר רציני ויספק מידע משמעותי אודותינו.